Future Echoes dubblar talarlistan och släpper elva nya artister.

2024 – 01 – 16

Future Echoes dubblar talarlistan och släpper elva nya artister.

Future Echoes utökar sin talarlista och säger välkomna till Norrköping 21 -23 Mars. På listan finns Ipek Ozsoy från Meta Artist Management & Consultancy från London. Henriette Heimdal är Head of Business Development och Partnerships UK & Europe for DistroDirect. Hollänska Jair Hoogland från Sedate Booking. Svenska Youtube experten Erik Gossas från Lucille Group. Den kanadesiska mangern Andrea Caswell. Norska PR experten Inger Bråten från Killer Inc och den franske bokaren Jean Charles Medina från 3C Spectacles & Tournèes.

ARTISTER

Den nya elva artisterna till festivalen är en samling av olika stilar. Norrköping får besök av de två nya stjärnskotten från Rumänien Holy Molly och Olivia Addams båda har flera hundra miljoner spelningar på Spotify och Oliva fick också en platina i Polen för hennes singel ”Strangers”. Den lokala artisten är inte helt okända Leion som spelat mycket i Norrköping. Från Örebro får vi också shoegaze med Kallsup. Vi får den norska gitarrhjälten TORA DAA och sing och songwritern Vilnes. Marta Grigale har en välkänd röst i Lettland då hon under många år lett det mest populära radioprogrammet på lettisk morgonradio. Vi får countrytongångar från kanadensiske Noah Derksen. Två tyska akter som lite kommer tillbaka, Puder som spelade förra året och gjorde en live inspelning i Norrköping, kommer tillbaka och förhoppningsvis får vi även se filmen om hela den inspelningen med Norrköping i huvudrollen. Den andra akten är Brenda Blitz som tyvärr fick ställa in förra året efter att brutit handen som nu gör ett nytt försök och tar med sina dansare. Jorge Da Rocha var i Norrköping förra året som musiker, men gillade Future Echoes så i år kommer han som egen huvudartist.

Future Echoes is showcase brand that organize events that shape the future if the music industry.

#Futureechoes