SYNK-AGENTEN CORINNE EADY TILL FUTURE ECHOES I NORRKÖPING

2023 – 12 – 19

SYNK-AGENTEN CORINNE EADY TILL FUTURE ECHOES I NORRKÖPING

Corinne Eady är Head of Creative för reklam och spel på Wise Music Creative i London, där hon representerar deras omfattande katalog för synkronisering i Storbritannien. Wise Music Group representerar många av världens ledande kompositörer och äger eller kontrollerar cirka 500 000 låtar. Hon har arbetat med nyliga kampanjer för Burberry, Johnnie Walker, CALM, AIB, Bvlgari, Easyjet, LV, McDonalds, Nike, 02, Magnum, NHS och många fler.

Corinne har över 15 års erfarenhet av synkronisering och arbetade tidigare för Downtown & Kobalt innan hon anslöt sig till Wise Music 2017.

Wise Music Group (tidigare Music Sales Group) består av över 60 förlag med 150 anställda fördelade på 12 kontor runt om i världen.

Wise Music Group äger eller kontrollerar nästan en halv miljon upphovsrätter, inklusive världens största oberoende samling av historisk och samtida klassisk musik, samt ett stort utbud av populära låtar inom evergreen, jazz, reggae, blues, pop och rock.

Gruppen representerar också nästan 100 av dagens mest framgångsrika levande kompositörer och låtskrivare som arbetar inom klassisk musik, opera, balett, pop, film, television och reklam. Några av de representerade kompositörerna inkluderar Ólafur Arnalds, Samuel Barber, Ludovico Einaudi, Philip Glass, Hania Rani, Igor Stravinsky, Joby Talbot och Anna Thorvaldsdottir.

Corinne Eady i en lång rad av talare som festivalen kommer ha på sin konferens.

Future Echoes är Sveriges ledande showcase-festival som hålls den 21-23 mars 2024 i Norrköping, Sverige. Detta är deras tredje upplaga. Festivalen kommer att ha cirka 75 artister från hela världen och en internationell musikkonferens med internationella talare. Festivalen hålls på flera platser i centrala Norrköping.  Festivalen har redan flera internationella samarbeten med artistutbyten, genom samarbetet med UNESCO Creative Cities Network i Norrköping. Future Echoes drivs av den ideella föreningen Discover Sensation utförs av Musichelp.

Future Echoes is showcase brand that organize events that shape the future if the music industry.

#Futureechoes