Legendariska skivbolaget Sub Pop Records till Future Echoes.

2023 – 12 – 01

Legendariska skivbolaget Sub Pop Records till Future Echoes.

Sub Pop Records är ett amerikanskt skivbolag grundat 1986. Skivbolaget gjorde sig kända för att vara först med att skriva kontrakt med Nirvana, Soundgarden och Mudhoney under grungeexplosionen i Seattle i början av 90-talet. Idag är de ett av de mest ikoniska indie skivbolagen i världen och jobbat med artister som The Afghan Whigs, Band of Horses, Death Cab for Cutie, Dinosaur Jr, Fleet Foxes, Frankie Cosmos, Fugazi, Hellacopters, Iron & Wine, Orville Peck, Loney Dear, Mogwai, The Shins, The Smashing Pumpkins, Sonic Youth, The White Stripes, Turbonegro för att nämna några.

Nick Duncan är A&R-manager på Sub Pop Records, där han har varit ansvarig för att skriva kontrakt med artister som Frankie Cosmos, Orville Peck och Corridor. Innan han gick med i A&R-teamet hade Nick ansvar för marknadsföring mot college och icke-kommersiell radio för skivbolaget. Nick är född och uppvuxen i Seattle och började sin karriär inom musik som musikchef på KUGS FM i Bellingham, WA, innan han anslöt sig till Sub Pop-familjen som praktikant år 2013.

– Det finns få skivbolag som har satt en stor prägel på musikindustrin världen över. Vi är stolta på Future Echoes att visa upp en musikstad som Norrköping och att festivalen har ett rykte om att ha så intressanta artist bokningar att Nick kommer över för att tala på en panel och kolla in nya artister. Säger Peter Åstedt på Future Echoes.

Nick Duncan är den första talaren i en lång rad av talare som festivalen kommer ha på sin konferens.

Future Echoes is showcase brand owned by Discover Sensation.

» Linked In

#FE2024